HTML

Ökomarketing, zöldmarketing

Gondolatok, esettanulmányok meg mindenféle az ökomarketing (zöldmarketing) témaköréből. Környezeti kampányok, greenwashing, CSR, zöldfogyasztók, zöld pozícionálás, környezetbarát termékek marketinges szemmel.

Filmet nézni a boltban?

2011.09.16. 18:08 Dr Keynes

Filmvetítés és beszélgetés volt tegnap a Zöld Boltban. Ami kimondottan jó ötlet.

A Zöldbolt a zöldfogyasztó szegmens megcélzására létrejött üzlet, egy niche megcélzása, vagyis klasszikus zöldmarketing. Logikus, hogy a tudatos vásárlók számára összegyűjtsék azokat a termékeket, amelyek zöldek, így minden ilyet megtalálhatnak egy helyen, a natúrkozmetikumoktól a mosódión át a mosható pelenkáig. Az igazán tudatos vásárlók tudják úgy alakítani a vásárlásaikat, hogy azokat a termékeket, amelyekben van zöld alternatíva, itt vegyék meg. A bolt mellett természetesen logikus lépésként ott van a webshop is - a filmet mégsem itt nézhetjük meg, hanem az üzletben.

Azt ilyen célcsoport, amelyet egy gondolati közösség tart össze (a tudatos vásárlás és a környezetért való aggódás) jó terepe a kapcsolati marketingnek. Van közös téma, van találkozási pont. A Facebook csoport logikus folytatás tehát, mint ahogy az is, hogy ne csak értékesítés, hanem nevelés és párbeszéd is folyjon az oldalon. A "mit tehetek én?", a környezetbarát vásárlás, a könyvajánló, a bioboltok listája és a környezetvédő szervezetek listája - vagyis a környezettudatos fogyasztással, élettel kapcsolatos információk mind erősítik a bizalmat az oldal szakértelmében, az összegyűjtött környezeti hírek elősegítik azt, hogy ne csak a vásárlás miatt jöjjenek az oldalra a látogatók. És ebbe a sorba illeszkedik a filmvetítés és a beszélgetés is. Nyilván a vásárlók egy jelentős része nem vevő az ilyesmire, csak vásárolni akar - de még az ő körükben is erősítheti a lojalitást és a hitelességet, ha ilyesmit látnak. Ezzel szemben azok, akik szívesen részt vesznek, azok a kétirányú kommunikációnak, a véleményformálás lehetőségének köszönhetően lojálisabbá válnak a márkához, a "márka nagykövetei" lehetnek. Mindez pedig a jelentős többletmunka-befektetéssel együtt valószínűleg megéri. Különösen, hogy a kialakuló vásárlói közösség mellett a lelkesedés, az érdeklődés, az elkötelezettség is viheti előre a tulajdonosokat.

Az online közösség felépítésére nem látok még jeleket, a hírek kommentelése és a fórumok hiányoznak - de legalább a termékek véleményezhetőek (ami persze alap a webshopokban). Az online közösség persze nem is egyszerű feladat: itt sokkal nagyobb konkurenciával kell megküzdeni, az online térben sokkal kevésbé van jelen a vásárlási folyamatban a vevő, és valószínű, ha igazán zöld, akkor már van zöld portálja, fórumai, bejáratott helyei. Ebbe betörni pedig még az előbbieknél is több munka lenne.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldmarketing tudatos fogyasztók

A bejegyzés trackback címe:

https://okomarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr553232322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása