Szerintem az országban elsőként az Edutus Főiskolán van Zöldmarketing nevű tantárgy (ez a hivatalos neve, de valójában a kurzus címe Ökomarketing és fenntartható fogyasztás). Választható tárgy, de nem csak a kereskedelem és marketing szakosok választhatják.
Ez a próbálkozás tulajdonképpen a marketing értéksemlegességének feloldására hivatott. Szakmai tárgyként a marketinget eszközként, alkalmazója (elsősorban persze a vállalkozás, de lehet más is) céljainak elérésében támogató eszközrendszerként, a fogyasztó igényeire koncentráló vezetési filozófiaként tanítjuk - de ebben a minőségben nem közvetít értékeket. Mint a kés: operálni is lehet vele és ölni is. Az ökológiai gondolkodás és a fenntarthatóság gondolatkörével bővítve azonban már nem beszélhetünk semlegességről: itt már alap az alkalmazó felelőssége, a környezet értékeinek elismerése, a fenntarthatóság elveinek felvétele az alkalmazó céljai mellé.
A tantárgyat felvett hallgatókkal idén sok témát érintettünk: a greenwashingtól a vállalati stratégián át a zöldfogyasztók vizsgálatáig. Mind a vállalati-, mind a civil szférából dolgoztunk fel eseteket. Nemsokára néhányat bemutatok a hallgatók által kidolgozott esetekből - a kérdésfelvetéssel, a javaslatokkal együtt.