HTML

Ökomarketing, zöldmarketing

Gondolatok, esettanulmányok meg mindenféle az ökomarketing (zöldmarketing) témaköréből. Környezeti kampányok, greenwashing, CSR, zöldfogyasztók, zöld pozícionálás, környezetbarát termékek marketinges szemmel.

Zöldmarketing a 6P jegyében - amiről nem is gondolnád, hogy az

2012.07.11. 15:07 Dr Keynes

Minél többen írnak tudományos értekezést marketingből annál több P-vel egészítik ki a klasszikus McCarthy féle 4P-t (vagy Lauterborn 4C-jét), gyakorlatilag minden percben számíthatunk újabbakra. Nem véletlen azonban, hogy az egyik legelső P, ami exraként megjelenikn a 4P mellet a politics, vagy political power - a politikai befolyásgyakorlás. Ahogy P. Kotler írja: "Marketing is increasingly becoming the art of managing power" (Megamarketing, Harvard Business Review, March 1986.)

A (mega)marketing alkalmazójának meg kell nyernie a céljaihoz a befolyásos iparági szereplők, a törvényhozók és a bürokrácia támogatását a piaci akcióihoz. Ehhez a politikai befolyásolás képességére van szüksége a marketingesnek: azonosítani kell azokat, akiknek elegendő ereje van a kapuk kinyitásához, a számukra megfelelő ösztönzőket kell megtalálni, el kell dönteni hogyan és mennyire lehet hivatalosan bevonni a vállalatot, lobbizni kell a megfelelő helyeken, tárgyalni a megfelelő személyekkel.

Akárhonnan is nézzük, ha ez a marketing része, akkor a zöldmarketingnek is alapvető eleme. És itt egy pillanatra visszatérhetünk a terminológia problematikájára: a zöldmarketing a környezeti értékek kezelése, beépítése a vállalati célok érdekében. Nem értékvezérelt: a marketing szemlélete (a vállalat sikeressége) a fontosabb az egymás mellé rendelt marketing és ökológiai szempontokból. Erről jutott eszembe:

http://www.greens-efa.eu/car-emissionsfuel-efficiency-7816.html

Az EU csökkentésre irányuló törekvéseinek értékelése és az azok elleni lobbizás is a zöldmarketing területéhez tartozik. Nem értelmezhető a vállalati zöldmarketing stratégia nélkül, nem kerülhető meg, nem független a piaci folyamatoktól, a termékek imázsától. Mi pedig mindig csak arra figyelünk, hogy hogyan zöldülhet a vállalkozás, mit kezdhet a környezet védelmében. De a vállalkozás (és a marketing) alapvető célja, felelőssége nem ez. Marketingszakemberként ezt is látni kell.

Már csak azért is, mert könnyen támadási felületet adhat. Amint az látható volt a Greenpeace kampányában, amivel a Volkswagent támadta (http://www.vwdarkside.com/) - de erről majd máskor írok részletesen.

Szólj hozzá!

Címkék: autók lobbi EU

A bejegyzés trackback címe:

https://okomarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr994645075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása