HTML

Ökomarketing, zöldmarketing

Gondolatok, esettanulmányok meg mindenféle az ökomarketing (zöldmarketing) témaköréből. Környezeti kampányok, greenwashing, CSR, zöldfogyasztók, zöld pozícionálás, környezetbarát termékek marketinges szemmel.

Egy jó teaser

2012.06.13. 06:26 Dr Keynes

felkelti az érdeklődést a folytatás iránt. Olyan reklám, amelynek a célja, hogy felcsigázza az érdeklődést, várakozást generáljon, hogy az izgassa a célközönséget: mi lehet ez? Termékbevezetéseknél szokás használni, mintegy megágyazva a bevezető kampánynak: a felfokozott érdeklődés miatt az új termék "nagyobbat üthet".

Egy jó teaser tehát a nem csak, hogy egy jó reklám minden elemével rendelkezik (figyelemfelkeltő, megjegyezhető, a célcsoportnak szól...), de még egy rejtélyt, csavart is kell tartalmaznia, ami a folytatást készíti elő. Az ELMŰ 2011 második felében indított teaser kampányt a Zöld Tarifa nevű, megújuló energiát tartalmazó termékéhez, ezekkel a kreatívokkal (Carbon Group és Próbakő Kommunikáció):

 

Zöld Tarifa_Teaser OP_elérhető....jpg

 

Zöld Tarifa_Teaser OP_különleges....jpg

 

A kreatívok nagyon jók, figyelemfelkelőek. A legtöbben kiválónak ítélték: marketinges hallgatók az órai prezentációban és megkérdezettek a kutatásban - és igazuk van.Nagyon jól átjön a zöld gondolat, a környezeti értékekre, a környezetvédelemre, a környezettudatos gondolkodás, cselekvés fontosságára asszociálnak legtöbben.

Van azonban egy probléma: nem elég erős a teaser hatás. Ugyanis könnyű értelmezni: ez biztos egy zöld kampány, környezetvédők vagy a kormány csinálhatta, hogy népszerűsítse a környezetbarát gondolkodást - mondta sok megkérdezett. Vagyis a kampány kiválóan működik - mint a környezeti értékek marketingje. Mint zöldmarketinges teaser is elég jó, de a célcsoport egy része lezárja a plakátok megnézése után a kapcsolatát a kampánnyal, vagyis a felfokozás, a vágykeltés csak részben működik.

Még egy megjegyzés: ha a cél a környezettudatos gondolkodás fejlesztése lenne, a megbízó pedig mondjuk egy nonprofit alapítvány vagy egy minisztérium, akkor sem lenne ideális kommunikáció. Ugyanis abban az esetben nem elég felhívni a figyelmet a gondolkodás megváltoztatásának fontosságára (arra jó), hanem megoldást is kell adni, megmutatni a hogyant, a változtatás módját: anélkül ugyanis nem alkalmas a tényleges változtatásra.


Annak persze mindenképpen örülni kell, hogy az ELMŰ terméket kínál a zöldfogyasztóknak és lépéseket tesz a zöld energia irányába. Úgyhogy erről még lesz szó egy későbbi posztban.

Szólj hozzá!

Címkék: teaser zöld energia zöldmarketing környezeti értékek marketingje ELMŰ

A bejegyzés trackback címe:

https://okomarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr394584840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása